وبلاگ جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

وبلاگ جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

  • ۰
  • ۰

مرکز مشاوره چیست؟

امروزه برای ادامه زندگی بهتر راه‌کردهایی وجود دارد که می‌توانیم قدم‌های محکم و استوار برای آینده خود برداریم و از آن قدمی که برداشته شده است مطمئن باشیم. که می‌توان به آن مراجعه کرد که یک مرکز مشاوره باشد تا با مشاوران مجرب برای آینده خود مشورت کنیم و به اهدافی که داریم برسیم. 

برای همه افرادها باید مشاوره را یک امر حیاتی دانست. چون همه انسان‎ها در هر دوره احتیاج به راهنمایی دارند. بیشتر افراد مشاوره را قبول ندارند این افکار درست نیست امروزه با پیشرفت در علم می‌توان راه‌هایی بهتر برای کار خوب زندگی مناسب و دوست خوب و حتی مسائل درسی به خصوص در مورد ازدواج از افرادهایی که در این راه تجربه و اطلاعات کافی دارند مراجعه کرد. با تحقیقات به دست آمده نشان داده شده است که درصد کسانی که به مشاوره رجوع می‌کنند افرادی موفق‌تر هستند و به مخصوص در مسئله ازدواج که یک امری واجب است چون بیشتر افراد خانواده خود را الگو قرار می‌دهند و فکر می‌کنند که هر طوری که خانواده‌ها زندگی کرده‌اند آن‌ها هم همان گونه باید راه خود را مشخص کنند و به آن سو قدم برمی‌دارند. با این تفاسیر باید از یک مرکز مشاوره معتبر و خوب استفاده کرد و قدم به سوی پیشرفت در زندگی برداشت.

مرکز مشاوره چیست

مقالات مرکز مشاوره در مورد هیجان:

به عواطفی مانند خشم ،شادی،ترس،لذت،غم و نفرت که از یک فرد بروز میدهد هیجان میگویند.البته دکتر روانشناس و کلینیک مشاوره نظر جامعی در مورد هیجان ندارند.این نوع حس به دلیل بی قاعده بودن در روح و روان انسان دارای صد ها نوع تعریف است.
مرکز مشاوره چند تعریف از هیجان را برای شما ذکر کرده:
به پدیده ای که بیش از یک وجه دارد و و از انواع پاسخ های فیزیولوژیکی بدن به حساب میاید و فرد را برای سازش آماده میکند هیجان میگویند.
کمی از عواطف سر رشته میگیرند و مارا به برخدرد به شیوه خاص وادار میکنند.مانند:خوشحالی و عصبانیت 
 تعامل ما با دیگران را تهسیل می کند و نوعی پدیده اجتماعی بظر می آیند.
به ما کمک میکند احساساتمان را عنوان کنیم.

مقالات مرکز مشاوره در مورد پاسخ فیزیولوژیک:

به تغیرات جسمی در بد بر اثر اتفاق افتادن هیجان پاسخ فیزیولوژیک میگویند.اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم میتوان به فردی اشاره کرد که در حالت هیجان ناشی از عصبانیت ضربان قلبش بالا رفته و مردمک چشمش گشاد میشود و دگرگونی غیر قابل انتظاری در سیستم عصبی بدنش بوجود می آید.

مرکز مشاوره چیست-۳

خود آگاهی روانی از گفته دکتر روانپزشک:

مرکز مشاوره چیست

یکی از مهمترین موضوعاتی کهمرکز مشاوره در آن فعالیت دارد در زمینه خودآگاهی است، در حوزه روانی است. هر انسانی، ویژگی های روانی متعدد و متفاوتی دارد که او را از دیگران متمایز می کند. آگاهی افراد از خصوصیات منجر به فرد روانی، از بروز مشکلات و آسیب های روانی و اجتماعی پیشگیری می کند. به همین دلیل است که خودآگاهی نقش بسیار تعیین کننده ای در سلامت و کیفیت زندگی انسان ها دارد.

اجزای خودآگاهی روانی شامل:

  • ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی مانند درونگرایی، برونگرایی
  • ارزش و ارزشمندی خود (عزت نفس)
  • احساسات و هیجان های مثبت و منفی
  • نقاط قوت و ضعف
  • اهداف و آرزوها
  • خواسته ها و نیازها
  • عادت ها و علایق
  • سرگرمی/ لذت وتفریح
  • ارزش ها، باورها، عقاید، افکار و ...

نظرات (۱)

خاک بر سرِ تمامِ این کلمات
اگر تو از میانِ تمامشان
نفهمی من دلتنگم . . . !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی